IDENTITETSFORSTÆRKENDE HJEMMESIDE



NYT WEBSITE FORSTÆRKER DANSK INVESTERINGSVIRKSOMHEDS IDENTITET

Capital Four er europæisk markedsleder indenfor forvaltning af sub-investment grade kredit, hvilket de havde et ønske om skulle skinne igennem på websitet. Dette hjalp vi med i form af et nyt responsivt website og tilpasning af det visuelle udtryk. Resultatet inkorporerede et billedunivers med et skandinavisk naturstrejf og enkelt skandinavisk design med et professionelt og moderne website.


Kreditinvestering med personlighed

Capital Four specialiserer sig i højtforrentede kreditinvesteringer og er blandt de førende i Europa. Capital Four higede dels efter et nyt website og samtidig at få forstærket den visuelle identitet, der skulle understrege deres nordiske værdier og professionalisme. Det blev ekstra relevant at bevare og styrke identiteten for Capital Four efter et salg undervejs i forløbet af en ejerandel på 60% til en engelsk finansiel investor, der alene investerer i førende boutique managers.

Se løsningen til Capital Four her

Ikke alt indenfor den finansielle sektor behøver at være blåT

Mange investeringsvirksomheder har en visuel identitet domineret af farven blå, men Capital Four havde bestræbelser om at skille sig ud og fremhæve sine nordiske rødder på hjemmesiden uden at gå på kompromis med det professionelle udtryk. Vi inkorporerede billeder fra den Københavnske skyline og fra klassisk dansk natur på et lækkert responsivt website. Vi tilpassede farvepaletten til de brune/gyldne farver, som Capital Four i forvejen havde og opstrammede logo og logotype samt fastlagde en brug af corporate skrifttyper. Det lykkedes at skabe et professionelt og skarpt website, som gennem skandinavisk stil og identitet repræsenterer en investeringsvirksomhed, der skiller sig ud fra konkurrenterne ved at være gennemsyret af nordiske værdier helt ind i deres DNA.