
Opbygning af et brand
I forbindelse med et nyligt generationsskifte og ny strategi hos CarrieAlong er der kommet yderligere fokus på udviklingen af online forretningen. Propellos har været med helt fra starten af, da navn, identitet og markedsføringen skulle udvikles – og har netop leveret en helt ny webshop, der skal være med til at opfylde de nye målsætninger.
Fra Alfred Lunds Eftf. til CarrieAlong
CarrieAlong blev lanceret som brandnavn for lidt over 4 år siden i forbindelse med opbygningen af en ny webshop. Det var her, at kæden af taskebutikker under navnet Alfred Lunds Eftf., begyndte at satse på online handlen ved siden af de fysiske butikker. Navnet Alfred Lunds Eftf. har rødder helt tilbage til 1879, og er derfor en af de ældste taskebutikker i landet. Navnet var imidlertid ikke velegnet til en webshop med fokus på modetasker og kufferter – særlig rettet mod den kvindelige målgruppe af befolkningen. CarrieAlong navnet blev taget godt imod, og det er nu navnet på både webshop og butik.
Stigende salg krævede en ny webshop platform
Online salget har været pænt stigende gennem alle årene, og det gav anledning til en revurdering af webshop platformen, da man løb ind i forskellige udfordringer. Der var samtidig blevet lagt en ny strategi i forbindelse med et generationsskifte, hvor online forretningen fik en væsentligt større fokus end tidligere. Det blev derfor besluttet at platformen skulle skiftes ud til en mere fremtidssikker løsning. Valget faldt på Magento, som er verdens mest udbredte open source webshopsystem med over 240.000 løsninger.


Responsivt design til webshop
I forbindelse med skiftet til Magento platformen blev der lanceret et nyt og moderne webdesign. Forsidedesignet domineres af en stor slider med plads til gode billeder fra de forskellige mærkevarer som CarrieAlong fører i deres store sortiment. Den brede drop down menu giver brugeren et hurtigt overblik over de forskellige hovedområder. På undersiderne er der mange muligheder for at filtrere og sortere sin søgning, så man hurtigt og præcist kan finde frem til de ønskede produkter. Det giver alt i alt en meget indbydende og overskuelig webshop. Designet er samtidigt responsivt, så oplevelsen er fin på alle platforme, herunder; mobiltelefoner, tablets og PC.


