Bliv en haj inden for persondataloven
Den nye persondataforordning træder i kraft til næste år d. 25. maj, og det er bestemt ikke for tidligt at gå i gang med at transformere sin virksomhed til at overholde de nye krav. Et af de måske lidt oversete områder i den forbindelse omhandler den data, der bliver behandlet af printere – og som selvfølgelig også skal leve op til den nye persondatalovgivning. Med dette in mente udviklede vi en direct mail kampagne til Print Danmark for at skabe opmærksomhed omkring firmaets løsninger over for udvalgte virksomheder.

Den nye persondataforordning er måske ikke ligefrem et høj-involverings område for mange virksomheder, men da det kan blive dyrt (4% af omsætningen) ikke at overholde den, giver det god mening allerede nu at begynde at få styr på det. Stort set alle virksomheder har i dag en multifunktionel printer (MFP), og de er i dag komplekse datahåndterings knudepunkter – ofte tilknyttet indbyggede webservere – der overfører data til enheder på virksomhedens netværk. Da persondata ofte strømmer mellem computer, mobile enheder og printer, er virksomheders printerenheder en del af den datastrøm, som skal kunne kortlægges. Når der printes personfølsom data skal virksomheden derfor kunne dokumentere hvem der har printet, hvorfra og fra hvilken printer og samtidig påvise en sikker datahåndtering. PrintDanmark tilbyder netop en effektiv ”Follow Me Print” løsning, som kan skabe ekstra sikkerhed på området.
De udvalgte IT-chefer modtog hver en pakke med morgenposten med overskriften ”Vil du blæse på den nye persondataforordning?”, og hvor der indeni lå en ballonpumpe. På selve pumpen sad et mærkat med teksten ”Valget er dit! – og med en QR kode på som linker til en landing page.På landing pagen og det medfølgende brev bliver det forklaret yderligere, hvad det hele drejer sig om, og med en tydelig call-to-action med muligheden for at tage et møde med PrintDanmark. Dem, som sagde ja til tilbuddet om et møde, modtog en oppustelig (heliumballon) fjernbetjent haj – til at vise resten af kontoret eller ungerne derhjemme, at han/hun er en haj inden for persondataloven.
Læs om en anden kreativ direct mail kampagne, vi har lavet her.

