Inbound marketing strategi til rejsebureau for grupperejser


Eksperter i studieture og grupperejser

Grupperejsebureauet arrangerer studieture for gymnasier, handelsskoler, efterskoler, mm. De hev fat i Propellos for at blive klogere på, hvilke digitale marketing-tiltag de kunne foretage for at tiltrække endnu flere lærere, når de skal arrangere en studietur. Konkurrencen på studierejse-området er relativ hård og Grupperejsebureauet er oppe imod nogle store konkurrenter. Et nyt website skulle optimere brugerrejsen på websitet, samt give inspiration og en hjælpende hånd til målgruppen gennem kvalitets-indhold.


inbound marketing strategi case

Erfaren rejsearrangør

Grupperejsebureauet har mere end 13 års erfaring, som giver dem et unikt udgangspunkt for at arrangere studierejser og hjælpe med hele planlægningsprocessen. Deres viden er stor både i forhold til de praktiske ting, der unægtelig skal være styr på, samt de forskellige destinationers tilbud inden for forskellige faglige områder. Netop den store erfaring skal Grupperejsebureauet gøre brug af for at vise lærerne, hvorfor netop de er det rette bureau til at hjælpe dem med deres studietur. Værdierne troværdighed og personlig service er gennemsyret i Grupperejsebureauets måde at arbejde på. Samtidig har de konkurrencedygtige priser og er meget fleksible når de sammensætter deres rejser.

Nyt website med inspiration

Det første skridt på Grupperejsebureauets marketingrejse var at designe et nyt website. Fokus i designet er på at kommunikere, at Grupperejsebureauet hjælper gennem hele planlægningsprocessen og har stor viden om de individuelle destinationer. Samtidig fik Grupperejsebureauet en ny corporate typografi og en opdatering af deres farvepalet, der nu også inkluderer en klar signalfarve – perfekt til ’call to actions’ på siden. Designet indebærer også et stort fokus på det visuelle supplement til tekst. I samarbejde med teksten på siden skal de store billeder bidrage til en spændende og inspirerende side for lærerne.

Se det nye website her


inbound marketing strategi

inbound marketing strategi og website

inbound marketing strategi billedstil

Inbound marketing strategi

For at tiltrække målgruppen til det nye website lavede vi en inbound strategi til Grupperejsebureauet. Det er ikke nok kun at tiltrække besøgende på websitet. Derfor indebar strategien også generering af kvalificerede leads, samt hvordan disse skulle konverteres til kunder. Sidst men ikke mindst indeholdt strategien tiltag for den efterfølgende kundepleje. Med andre ord, en digital marketing strategi, der tager højde for hele inbound processen.

Det første skridt på vejen for alle tiltagene var at udarbejde buyer personas. Dette gjorde vi i tæt samarbejde med Grupperejsebureauet.

De fire trin til inbound strategien:

    • Anvend buyer personas

 

    • Tænk i brugerrejsen

 

    • Skab godt content

 

    • Distribution af content

 

Tiltræk målgruppen med kvalitets-indhold

For at tiltrække Grupperejsebureauets buyer personas udviklede vi en række blog-indlæg, samt SEO optimerede websitets indhold ud fra en søgeordsanalyse. Blog-indlæggene blev også udviklet ud fra resultatet af søgeordsanalysen og på baggrund af buyer personaernes behov, for at sikre relevansen. Når besøgende kommer ind på siden er der forskellige calls to actions placeret. Indledningsvis var disse CTA’er målrettet en omfattende guide, der kan hjælpe læreren med at planlægge en super god studietur. Den udviklede vi i samarbejde med Grupperejsebureauet for at skaffe kvalificerede leads. Formularen, der skal udfyldes for at modtage guiden, stillede de spørgsmål, som gør det muligt at segmentere på forskellige relevante parametre. Dette er nødvendigt for at skabe relevante workflows, der skaber bedst mulig værdi for læreren. Efter en lærer har udfyldt formularen og modtaget guiden, bliver et workflow sat i gang. Dette var tilpasset til at få læreren igennem brugerrejsen fra blot at være opmærksom på en situation til at blive mere klar til at træffe en beslutning om at søge et rejsebureau til planlægningen af sin studietur.


indhold content inbound marketing strategi

Sociale medier – en del af inbound strategien

De sociale medier er svære at komme udenom. Alle Grupperejsebureauets profiler på sociale medier skulle bruges til at distribuere det indhold, som blev skabt på siden. Derfor blev der oprettet en Instagram-konto og LinkedIn firmaprofil. Facebook-siden fik nogle tilpasninger efter modificeringerne af brand identiteten. Instagram-profilen skulle også fungere som en visuel inspirationsside. Samtidig skulle den bruges til at aktivere både lærere og elever og få dem til at engagere med Grupperejsebureaet ved at dele deres billeder fra studieturen via et hashtag. LinkedIn profilen benyttes til deling af interessante artikler, samt professionel tilstedeværelse.