Startskud til branding af lillespirrevip.dk
Lillespirrevip.dk kontaktede Propellos, fordi ejeren for nyligt havde overtaget webshoppen med kvalitets- og modetøj til børn i alderen 0-5 år. Lillespirrevip.dk havde dog en udfordring med at sætte gang i brandingen og optimere konverteringsraten på websitet. Af den årsag efterspurgte ejeren hjælp til at sætte liv i markedsføringen af sin hjemmeside, og den rolle påtog Propellos sig. Som resultat udviklede vi en strategi til at vække interessen for universet på Lillespirrevip.dk.
udgangspunkt
Lillespirrevip.dk er en børnetøjshjemmeside, som længe har haft et uudnyttet potentiale. I den forbindelse ønskede ejeren, at der kom mere liv i markedsføringen af webshoppen. Tilstanden var derfor, at der manglede nye tiltag, som kunne optimere markedsføringen på Lillespirrevip.dk.
Eventyret om Lille Spirrevip
Hvordan tiltrækker man folk og konverterer de besøgende bedst? Man inddrager bl.a. en Inbound proces, idet en sådan er ideel til at udvikle en proces, der kan hjælpe til at øge trafikken, konvertere flere til leads af høj kvalitet, gøre dem til kunder og gode ambassadører for Lille Spirrevip-universet.
Inbound marketing
Lillespirrevip.dk startede med at udvikle de primære buyer personaer, og på baggrund af disse udformede vi en content plan. Et af tiltagene var en børnebog med et eventyr om den lille pipfugl Lille Spirrevip, der falder ud af sin rede og må finde en alternativ måde at komme til træets grønne top igen. Hun kan nemlig ikke flyve. Vi har i eventyret – fordi det er tiltænkt børn – lagt vægt på illustrationerne, som er tegnet og malet i hånden, således at børnene kan se med og ikke kun lytte til, mens historien bliver læst op. Den gratis bog anvendes på website og sociale medier til at skaffe leads – og selvfølgelig til at brande hele universet på Lille Spirrevip. Figuren Lille Spirrevip bliver levendegjort af den søde historie og giver potentielle kunder en positiv association til brandet. For at booste trafikken til webshoppen og for at få flere tilmeldinger er der blevet anvendt re-targeting på Facebook og Instagram. En pop-up tilmelding fra Mailchimp er med til at sikre flere tilmeldinger ved besøg på webshoppen. Tilmeldingerne til nyhedsbrevet er steget med ca. +165% i løbet af 4 mdr.
En del af vores Indbound tilgang har også været optimering af selve webshoppen med nye SEO-tekster, e-mail marketing samt marketing automation. Download af bogen og tilmeldingen til nyhedsbrevet trigger et flow af e-mails, der leder hen mod et køb.
Se webshop for Lille Spirrevip her






