Markedsføring af årets møbelevent


MARKEDSFØRING AF ÅRETS MØBELEVENT

 

Årets møbelevent for kontraktmarkedet, ”Trends & Tradition”, satte endnu en gang nye rekorder med flere tilmeldinger og besøgende end tidligere. Arrangører, udstillere og besøgende fik igen alle forventningerne indfriet. Det var i år fjerde gang, eventet blev afholdt, og Propellos har været med på sidelinen helt fra den spæde start. Trends & Traditions, der igen blev afholdt i Lokomotivværkstedet, er slet ikke en traditionel møbelmesse, og derfor kaldes det også for et Furniture Meet & Greet arrangement. Arrangøren er Holmris og inviterer udvalgte interessante udstillere, der rummer både store internationale designhuse og nyt fra undergrundsmiljøet.


Foksus på Nordic Vol. 2

Propellos har udviklet det visuelle koncept til Trends & Traditions for fjerde år i træk. I år blev der sat fokus på Nordens store indflydelse på arkitektur og indretning. De Nordiske værdier er stadig eftertragtede, og ikke mindst i det store udland er de blevet en vigtig konkurrencefaktor, når der skal designes og udvikles. Kampagnebilledet sammensætter nogle af de vigtigste elementer i årets Trends & Traditions event. Et old-school/vintage billede af norden, recycling stol og mikrofonen med højtaler fortæller meget om årets omdrejningspunkter. Billedet er holdt i jord-agtige farver og nuancer for at skabe en rustik og rå stil, som er en del af hele atmosfæren til Trends & Traditions.

Kampagnebilledet er blevet brugt til alt marketingmaterialet, herunder invitation, websites, program, etc. Årets ”pose”, som udleveres til alle deltagerne, har også elementerne fra kampagnebilledet trykt på posen.

Trends & Traditions gennem fire år

Det første år var der 80 udstillende brands. I år var der 137 brands – og mere end 30 brands var på venteliste. Antallet af besøgende er steget stærkt gennem alle årene, og den gennemsnitlige tid brugt på messen er gået fra få timer til 4-5 timer. Eventet er blevet et naturligt samplingspunkt for hele branchen – og hvor der både udvikles netværk og business.

Det var fjerde år, Propellos stod bag det visuelle udtryk for Trends & Traditions, og her kan du se udviklingen bag det visuelle univers.


Konceptet Trends & Traditions bliver aldrig en messe som andre, og når vi kalder det ”Furniture – Meet & Greet”, er det helt bevidst, for at afstanden til de traditionelle møbelmesser er til at se.

-Thomas Wiberg, Ledelsesrepræsentant





visuelt koncept

website design


folder til direct mail