designmanual digital strategi Inbound marketing logo webdesign

Nyt website til en verdensomspændende niche

 

se hvordan vi hjalp oxyguard med at sikre fiskefarmernes nattesøvn.

 

”Vi er et mindre firma, der har indtaget det globale marked”

 

Sådan startede vores første møde med OxyGuard – verdens førende virksomhed i måling af vandkvalitet, monitorering og kontrol inden for akvakultur. Som de første i verden introducerede de håndholdte iltmålere til akvakultur, og blev hurtigt kendt for deres enestående og slidstærke kvalitet, samt at selv de mindste fiskefarmere havde råd til apparatet.

Baggrund

OxyGuard startede med en verdensomspændende niche og som CEO Paw Petersen ynder at sige, så sælger de tillid, så fiskefarmerne kan sove roligt om natten.

Siden da er akvakultursektoren vokset fra små manuelt håndterede dambrug til en verdensomspændende industri. OxyGuard leverer fortsat topmoderne udstyr, der opfylder de nye og skiftende behov i sektoren og mens deres primære fokus er på akvakultur, har andre industrier også opdaget deres produkter og udstyr, herunder atomkraftværker, militæret, miljøvidenskab og ved en lejlighed, endda NASA.

OxyGuard har en innovativ og flad struktur – og med 2 ud af 5 ansatte placeret i R&I, er der i høj grad fokus på innovation. For at tiltrække nye kunder har de typisk været til stede på messer i hele verden, men den stigende markedsudvikling har medvirket til et helt nyt behov for at være mere digitalt til stede. Samtidig havde OxyGuard et ønske om at forstå deres kernekunder bedre, for på den måde at kunne producere mere målrettede kommunikation.

Løsninger

OxyGuard havde primært brug for et nyt website, men også en inbound marketingstrategi til deres markedsføring, salg og service. De havde behov for at forblive kundeorienteret og dertil udvikle interessant og relevant indhold for at tiltrække nye kunder og pleje deres eksisterende. Derfor lagde vi sammen en strategi og opstillede mål. Der resulterede i udvikling af buyer personas og deres kunderejse, så vi havde grobund for kundens beslutningsproces og dermed udvikle indhold til websitet.

OxyGuards buyer personas spændte bredt – fra den lille fiskefarmer i Ghana til fiskemestre på store anlæg i Norge. Investorer, system-byggere, installatører, IT-chefer og forhandlere blev naturligvis også defineret og via inspiration fra mange andre brancher, var vi i stand til at kortlægge deres individuelle behov.

I løbet af processen stod det klart at det nye website skulle omhandle lige dele produkter og god kundeservice. OxyGuard står med et kæmpe ansvar for, at deres kunder kan få kontakt indenfor 24 timer, da et defekt iltapparat kan være altafgørende i forhold til arbejdet med levende dyr. Store mængder fisk kan dø, hvis noget går galt – og det er tillige en yderst bekostelig affære for farmerne, hvis ikke fiskene får den rette mængde ilt. Vi arbejdede derfor med mange indgange til websitets indhold, alt afhængig af de forskellige buyer personas og deres behov.

OxyGuard havde også et ønske om at skifte visuel identitet og vi designede derfor deres nye logo og skiftede deres fonte, som vi til sidst samlede i en designmanual.

Samarbejdet mellem os og OxyGuard har været en stor succes og vi er derfor ved at udvikle websites for deres 2 søstervirksomheder Water og Cobaliá med samme setup. Vi har desuden hjulpet til med valg af deres CRM og Marketing Automation platform, samt efterfølgende implementering af HubSpot.

Se hjemmesiden her

Logo

Det første logo var det oprindelige OxyGuard logo, og efter vores mening kunne man med fordel forenkle og strømline det. Udfordringen ved at gøre det var, at OxyGuard som markedsleder bliver udsat for en del forsøg på at kopiere alt fra produkter og teknologi til navn og logo. For at dæmme op for dette, er både navn og logo mønsterbeskyttet, og der var derfor en række visuelle pejlemærker, som måtte bevares

Det nye logo fik rundere bogstaver, og en stor udgave af det cirkelrunde O bliver brugt som visuelt element feks. på hjemmesiden og i brochurer, hvor det muligvis kan lede tanken hen på en luftboble. Den oprindelige detaljerede figur, som var en tegning af en måleprobe, fremstår nu som en langt mindre kompleks grafisk form, og bliver lettere at bruge i mindre størrelse på tryk og skærm og i stor størrelse på feks ekstruderede skilte. Det er muligt at bruge en meget stor udgave af figuren eller et udsnit af den sammen med logoet.

Skrifttype

Filson Pro  er den nye corporate font til display, hvilket bla. vil sige til større overskrifter. Her bruges primært Bold snittet. Skrifttypen har nogle af de samme karakteristika som findes i de bogstaver vi har tegnet til det nye logo, og så har den nogle detaljer, som f.eks. de lidt kække rundinger på bogstaverne f, j, k og t, som er med til at give den et venligt udtryk.

PROPELLOS
ST. KONGENSGADE 59E
1264 KØBENHAVN K

TEL: +45 70 70 71 85
INFO@PROPELLOS.DK
CVR: 32942369

Bank info:
Reg. nr.: 2877, konto nr.: 4395459258

EAN nr.:5797203054729

PRIVATLIVSPOLITIK / FORRETNINGSBETINGELSER

KREATIVT DIGITALT BUREAU MED FOKUS PÅ DIGITAL MARKEDSFØRING. EFFEKTIV INBOUND MARKETING & SALG, HJEMMESIDER. MARKETING AUTOMATION OG BRANDING GIVER FREMDRIFT TIL VORES KUNDER.

SKAL VI OGSÅ HJÆLPE MED JERES VÆKST?

English

Nyhedsbrev

MODTAG VORES NYHEDSBREV

© propellos – ALL RIGHTS RESERVED