Et digitalt løft til Swire Blue Ocean


Nyt website til international sværvægter

 

Swire Blue Ocean har en markant track-record og har blandt andet opstillet over 15 havvindmølleparker. De opererer med to højt effektive installationsskibe, som med deres 1,200-1,425 tons kraner og enorme skibsdæk er designet til at imødekomme de stadigt krævende behov inden for offshoreindustrien. Swire Blue Ocean kontaktede Propellos med et ønske om en ny hjemmeside med fokus på en mere åben kommunikation og brugervenlighed.


Del af et multinationalt konglomerat

Swire Blue Ocean er et datterselskab af Swire Pacific Offshore, som igen er en del af det multinationale konglomerat John Swire & Sons Limited med base i London, og som kontrollerer en række datterselskaber inden for forskellige sektorer rundt omkring i verden – fra bygningsrenovering til skibstjenester.

Swire Blue Ocean stræber efter at være en af de bedste offshore leverandører på markedet – virksomheden understøtter en lang række aktiviteter såsom offshore vindmølleinstallation, dekommissionering, hotelskib og heavy lifts. Det kræver nogle helt specifikke kompetencer at arbejde på havet da udfordringer som vejr, har en væsentlig større effekt på hav en på land. Som en del af en større strategisk vækstplan var der behov for et nyt og mere tidssvarende website.

Udgangspunkt i mere åben kommunikation

Formålet med hjemmesiden var at opbygge en platform til mere åben kommunikation med interessenter – især den primære kundegruppe; virksomheder inden for energisektoren. Brugervenlighed var højt prioriteret: Hjemmesiden skulle blandt andet gøres responsiv, så den nemt kunne ses på forskellige devices. Brugerne og formålet var dermed sat i centrum i udviklingen af det visuelle koncept.

Derudover var rekruttering en væsentlig del af formålet med websitet. Swire Blue Ocean stræber efter høj kvalitet i både rekruttering og træning, og som en del af en større vækststrategi kræves der yderligere medarbejdere hos virksomheden. Der blev derfor udviklet en ’careers’ side til tiltrækning af ny arbejdskraft.

Det visuelle udtryk

Swire Blue Oceans eksisterende brand manual var primært rettet mod offline og blev derfor suppleret med et mere moderne udtryk med store billeder, for at give hjemmesiden et stærkt visuelt udtryk. Brugen af billeder er gennemgående over hele sitet, da det tydeligt giver indblik i de avancerede forretningsområder og de kæmpemæssige skibe og maskiner, som virksomheden opererer med – billeder af disse mastodonter på havet viser robusthed og giver siden et dramatisk touch. En stor header blev derudover udviklet, så besøgende ved første blik på siden får kendskab til de ydelser, som virksomheden tilbyder – og som man kan læse mere om ved et enkelt klik.

En ’media room’ side blev udviklet, hvor billeder og videoer viser Swire Blue Oceans arbejde på havet. Da det kan være en kompleks industri at forstå, illustrerer videoerne niveauet, servicen og størrelsen af virksomhedens forretningsområder.

Se det nye website for Swire Blue Ocean her

Vi kan løfte det meste på havet