branding logo visuel identitet webdesign

På vej mod toppen – med ny identitet og website.

 

Baggrund

Mountain Top er international markedsleder inden for ”accessories” til pickups. De har bl.a. specialiseret sig i roll covers (rulle låg), sportsbars og andre innovative produkter til pickup varebiler. Det er praktiske produkter der hjælper brugerne i hverdagen, men som samtidig gør varebilen en del mere stylet – hvad enten den bliver brugt på byggepladsen, i terrænet eller på gaden. Både design, udvikling og produktion af produkterne er placeret i Danmark, selv om de vigtigste markeder ligger langt væk herfra. Her er det især Asien, Amerika samt i Australien, hvor de i 2014 åbnede datterselvskab og salgskontor. Virksomheden er OEM leverandør til alle de større bilmærker med pickup varebiler. De har det eftertragtede IATF certifikat, der er nødvendigt for at kunne levere til bilbranchen.

Mountain Top har oplevet en markant vækst gennem de seneste år og potentialet er fortsat stort for de danske kvalitetsprodukter. I forlængelse af den ambitiøse vækstplan for virksomheden, så var det relevant med en ny og mere tidssvarende visuel identitet og website. Processen blev indledt med en udvikling af virksomhedens kommunikationsmål, personaer og kunderejser. Det gav et godt udgangspunkt for UX udviklingen, hvor de forskellige personaer og kunderejser bliver tilgodeset på websitet.

Løsninger

Løsningen er en visuel identitet og website der i højere grad reflekterer en position som ”experienced pioneer”. Det nye logo er blevet mere strømlinet og dynamisk – og det egner sig endnu bedre til branding af deres produkter, som ofte har Mountain Top logo´et placeret på et synligt sted. Logotypen er blevet italic, der giver en indikation af ”fart/fremdrift” – og samlet er det blevet endnu tydeligere at virksomhedens produkter er udviklet til ekstrem brug sammen med bilernes arbejdsheste – pickups.

Med udgangspunkt i produkterne så er det nye website meget visuelt orienteret med billeder og film. Det har været vigtigt at få produktet placeret tæt på forbrugs-situation og at Mountan top fremstår Customer Centric samtidig med, at vi kommunikerer til bilindustrien som er en vigtig som Specifier og aftager af produkterne. Det nye site er primært rettet mod OEM kunder og slutkunderne som kan finde al information om produkterne, herunder manualer, videoer, FAQ, etc.. Et interaktivt 3D showcase giver et smart overblik over alle mulighederne, hvor brugeren kan se produkterne på de forskellige pickup modeller.

Se det nye website her

PROPELLOS
Falkoner Alle 20, 2000 Frederiksberg

TEL: +45 70 70 71 85
INFO@PROPELLOS.DK
CVR: 32942369

Bank info:
Reg. nr.: 2877, konto nr.: 4395459258

EAN nr.:5797203054729

PRIVATLIVSPOLITIK / FORRETNINGSBETINGELSER

KREATIVT DIGITALT BUREAU MED FOKUS PÅ DIGITAL MARKEDSFØRING. EFFEKTIV INBOUND MARKETING & SALG, HJEMMESIDER. MARKETING AUTOMATION OG BRANDING GIVER FREMDRIFT TIL VORES KUNDER.

SKAL VI OGSÅ HJÆLPE MED JERES VÆKST?

English

Nyhedsbrev

MODTAG VORES NYHEDSBREV

© propellos – ALL RIGHTS RESERVED