annonce bannere branding Inbound marketing

Porten til store sommeroplevelser

 

Fredericia åbnede porten til store sommeroplevelser.

For enden af Lillebæltsbroen på Jyllands-siden ligger Kongens Fæstningsby Fredericia. Byen blev anlagt af Frederik III i 1650 som et forsvarsværk i en tid hvor Danmark var præget af krig og uroligheder. I dag er Fredericia en hyggelig provinsby, der med sit idylliske voldanlæg, stadig bærer præg af at være et stykke af Danmarkshistorien. Kommunens turistaktører har arbejdet hårdt på at de i sommeren 2021 skulle tiltrække flere besøgende til fæstningsbyen. Propellos har igangsat den digitale markedsføring og har hjulpet med branding af byen. Dette er gjort i samarbejde med søsterbureauet TBWAConnected og mediebureauet Skru Op.

Baggrund

I samarbejde med Fredericia kommune og Visit Fredericia havde Experience Fredericia et ønske om at markedsføre byen endnu mere som en dansk sommerferiedestination. De så en enestående mulighed for at få danske turister til byen, da rejseadfærden var ændret som følge af Corona situationen. Der var her et enormt potentiale – og flere undersøgelser pegede på, at en stor gruppe af danskere endnu ikke havde besluttet sig eller booket deres ferie i foråret 2021.

Byens aktører satte sig, som følge heraf, et mål om at løfte turismeindsatsen ved ikke kun at tiltrække overnattende og dagsgæster, men også ”lede” dem rundt til steder og attraktioner i byen og i nærområdet.

Løsninger

Ud over Fredericias voldanlæg, så byder byen og nærområdet på et utal af oplevelser. Det var derfor oplagt at iscenesætte voldanlægget som kommunikationskoncept, hvor byens port var indgangen til sommeraktiviteter. Det blev til kampagnen ”Fredericia – porten til store sommeroplevelser”, som fremadrettet blev koblet på alle marketingaktiviteter.

Det var vigtigt at Fredericia markedsførte sig som et sted, hvor man, i løbet af sommeren, kunne opleve gratis livemusik på flere koncertscener, spise sig mæt i alt fra Michelin til streetfood og nyde iskolde forfriskninger på beach-baren på byens strand. Ligeledes var vandaktiviteter som SUP, kajak og Hvalsafari højt på dagsordenen – og Bridgewalking på den nærliggende Lillebæltsbro skulle også fremhæves. Desuden var guidede byvandringer om Fredericias betydning for Danmarkshistorien en vigtig aktivitet – og nærområdets mange naturoplevelser og forlystelsesparker skulle også tiltrække gæster.

For at sikre mange overnatninger/besøgende i løbet af sommeren var det aktørerne i Fredericia på sinde,

at ramme 3 specifikke målgrupper, der ville kunne indkapsle byens mange tilbud:

  • Familier med børn
  • Aktive turister
  • Livsnydere

Med disse målgrupper in mente sammensatte vi et stærkt digitalt mediemix, som gav inspiration til målgrupperne, hvor budskabet Porten til store sommeroplevelser gik hånd i hånd med kreative input til oplevelser i og nær Fredericia. Vi arbejdede med:

  • Nye landingpages med tydelige Call To Actions
  • Karrusel-annoncer med små GIF-animerede film på Sociale medier
  • Formularer og pop-ups for at høste permissions på hjemmesiden
  • E-mail flows med en serie af e-mails til hver målgruppe
  • Annoncering i magasinet Ud&Se
  • Løft af endagsturisme via lokalannoncering af byens mange sommerevents

Resultater

Resultatet af vores samarbejde med Experience Fredericia og Visit Fredericia har båret frugt.

Allerede i juni så vi en stigning, da antal overnatninger skød i vejret med hele 77% i forhold til 2020. Det svarer til en vækst på 10.352 overnatninger. Den tilsvarende udvikling i hele Danmark var på blot 23%. Tendensen fortsatte og overnatninger for hele sommerperioden (juni/juli) er samlet set steget med 26%. Det er betydeligt bedre end landsgennemsnittet, hvor forskellen blot er 7% eller i sammenlignelige nabodestinationer, hvor væksten kun er cirka det halve af, hvad man har opnået i Fredericia denne sommer. Dermed har turismeaktørerne i Fredericia kunne glæde sig over, at man bl.a. via en succesfuld kampagneindsats stort set har formået at lukke hullet fra de udenlandske turister, som man igen i år måtte kigge langt efter.

”Vi har fået Fredericia sat på landkortet som sommerferiedestination med stor opmærksomhed ude i markedet til følge. Vi har fået lavet et digitalt set-up som vi fremadrettet kan bruge til digitale kampagner – og vi har taget de første skridt i forhold til at inddrage hotellerne endnu mere som både ambassadører for byen og som kommunikationskanal.”

Charlotte Steen Henriksen, Salgs- og marketingschef Experience Fredericia.

Gennem konkurrencer på SoMe og website, blev der også indsamlet et betydeligt antal permissions, som siden har skabt et solidt fundament for den fremtidig e-mail markedsføring af byen året rundt.

Besøg Visitfredericia.dk

PROPELLOS
ST. KONGENSGADE 59E
1264 KØBENHAVN K

TEL: +45 70 70 71 85
INFO@PROPELLOS.DK
CVR: 32942369

Bank info:
Reg. nr.: 2877, konto nr.: 4395459258

EAN nr.:5797203054729

PRIVATLIVSPOLITIK / FORRETNINGSBETINGELSER

KREATIVT DIGITALT BUREAU MED FOKUS PÅ DIGITAL MARKEDSFØRING. EFFEKTIV INBOUND MARKETING & SALG, HJEMMESIDER. MARKETING AUTOMATION OG BRANDING GIVER FREMDRIFT TIL VORES KUNDER.

SKAL VI OGSÅ HJÆLPE MED JERES VÆKST?

English

Nyhedsbrev

MODTAG VORES NYHEDSBREV

© propellos – ALL RIGHTS RESERVED