
Ny visuel identitet og website til inventarsnedkeri
Kolon Total Inventar har skabt stærke skabsløsninger og institutionskøkkener i over 40 år, og snedkerfirmaet er bl.a. kendt for kolon-hængslet, der er gennemboltet i både korpus og låge. Tidligere bestod firmaet af to separate brands under samme ejer; Kolon Skabssystember og Total Inventar, men er for nyligt blevet til ét enkelt, under navnet Kolon Total Inventar. Propellos står for udviklingen af det nye fælles logo, det visuelle udtryk og et responsivt website.
Det startede med et hængsel
Kolon Total Inventar er resultatet af et gammelt snedkerfirma som startede op i 1972. I deres tid er de blevet velkendt for deres stærke skabsløsninger og særlige Kolon-hængsel, der har de karakteristiske prikker på lågen. Deres speciale er institutionskøkkener, da de stiller store krav til hængsler og overflader. Derudover står de også for diverse specialopgaver. Før der var Kolon Total Inventar, var der to separate virksomheder under den same ejer. Kolon Skabssystemer og Total Inventar. De havde hver deres identitet og forskellige branding strategier. Kolon Skabssystemer var ligeledes lokaliseret på Sjælland og Total Inventar, Jylland, så geografisk var de også opdelt.
Opgaven
Som udgangspunkt var der brug for to hjemmesider, med hver deres identitet. For at forenkle kommunikationen, til både kunderne og internt, foreslog vi at slå de to brands sammen til et fælles. I så fald, kunne én enkelt ny identitet skabes. Denne ide faldt i god jord og sammensmeltningen blev en realitet. For at sikre at kunderne stadig kunne relatere sig til firmaerne, slog man de to navne sammen, så resultatet blev Kolon Total Inventar.


Design af logoet
Da det var vigtigt at Kolon stadig skulle udstråle at det var et snedkerfirma med solidt håndværk, tog vi udgangspunkt i deres robuste kvalitets hængsler, som har det karakteristiske to prikker som et kolon, i designet. Resultatet blev et enkelt og stilrent logo. En sjovt detalje var at logoet vi præsenterede, lignede et ældre logo som man havde benyttet tidligere i virksomheden, og som indikerede man gav en gammel ide nyt liv.
Designet at websitet
Målet med websitet var at få Kolon’s kompetencer vist frem. Det var vigtigt at billederne på sitet var store, så godt ud og havde en høj kvalitet, for at vise det høje niveau på løsningerne. Hjemmesiden skulle agere som en virtuel portefølje, med fokus på de mange cases Kolon har. Samtidigt skulle den også være nem at finde rundt på. Til deres nye katalog udviklede vi også en template, som de kunne benytte og som var i tråd med udtrykket på hjemmesiden – enkelt og stilren.

