Visuel identitet og website til psyko- & kropsterapeut

VISUEL IDENTITET OG WEBSITE DER SIGNALERER TILLID

 

Rasmus Daugaard er tidligere professionel fodboldspiller og er nu gået vejen som psyko- og kropsterapeut. Han kom til Propellos med et ønske om at få lavet et logo og et website design, der klart kommunikerer, hvem han er og hvad han står for. Hele filosofien bag den nystartede virksomhed er troen på terapi gennem ligeværdighed – kommunikation, menneske til menneske. Rasmus Daugaard udbyder tre services: psykoterapi, psykoterapi & fodbold og kropsterapi, hvor de psykoterapeutiske ydelser skulle være fokuspunktet.


Psykoterapi & fodbold

Rasmus Daugaards baggrund inden for fodboldverdenen har givet ham udgangspunktet for at identificere et område, hvor han kan bidrage med sine erfaringer, uddannelsesmæssige kompetencer og ikke mindst sin person. Det professionelle fodbold-liv kan give anledning til mange personlige problemstillinger. Presset fra tilskuere, klubstaben, pressen mm. kan være krævende at balancere og resultere i at man mister ”forbindelsen” til sig selv – og det kan have direkte indflydelse på præstationen på banen. Og det er lige netop dét, som Rasmus Daugaard har kompetencer til at hjælpe med, så man atter kan tage ejerskab over sit liv og komme i mental balance.

Identitet

For at udvikle den visuelle identitet til Rasmus Daugaard, var det vigtigt at forstå personen bag, da det er ham og hans kompetencer, der er servicen. Vi snakkede derfor en del om ”filosofien” bag, samt de værdier han går ind til tingene med. Det resulterede i en lang række værdiord. Dem tog vi med videre i arbejdet med udtrykket. Efter en brainstorm udviklede vi to moodboards, der hhv. repræsenterede stemning og bomærke-udtryk. Det resulterede i logoet med de to ansigter, samt farvevalget. De to ansigter skulle repræsentere den ligeværdige kommunikation, menneske til menneske. Hovedernes overlap er de to menneskers ’fællesnævner’ i kommunikationen og ansigterne skulle udstråle en ’fælles front mod udfordringerne’.

Du kan læse mere om, hvordan vi arbejder med at udvikle en stærk visuel brandidentitet på bloggen, her og læse en anden case hvor vi både udviklede brand essens og visuel identitet her.




Website

Efter udvikling af den visuelle identitet gik vi videre med designet af websitet. Her kunne vi fokusere på lidt flere af værdiordene. Samtidig havde vi nogle ’krav’ til look & feel på hjemmesiden. Det var vigtigt, at den fik et rent udtryk uden at være klinisk. At den udstråler varme uden at overdrive. Og at designet giver et professionelt indtryk uden at virke stringent. Det lykkedes blandt andet ved at benytte store, flotte og rolige billeder. Flere af billederne var billeder af Rasmus Daugaard selv, hvilket medfører en følelse af direkte kommunikation allerede ved besøget på hjemmesiden. Samtidig bidrog billederne til at skabe tillid til hvem Rasmus Daugaard er og til, at han kan hjælpe med den besøgendes udfordringer. Websitets opbygning med billeder, tekst og moduler, blev besluttet igennem en prioritering af indhold med fokus på at gøre rejsen på siden naturlig.

Se websitet her.







Gratis gennemgang af jeres website