Marketing automation giver virksomhederne mulighed for at automatisere en lang række af de opgaver, der ellers ofte skal gentages manuelt, såsom udsendelse af e-mails, vedligeholdelse af sociale media, tracking på websitet og en masse andre marketingaktiviteter. Marketing automation er i princippet med til at samle nogle af de vigtigste aktiviteter, som en moderne marketing- og salgsafdeling skal have styr på i dag.
Der findes en lang række forskellige marketing automation-systemer på markedet, der hver især adskiller sig ud fra både omfang af funktioner og investeringen. Tankegangen er principielt den samme, men det kan være stor forskel fra system til system. Propellos er certificeret Constant Contact (SharpSpring)-partner i Danmark, så det er også et af de primære systemer, som vi selv anvender, når vi skal hjælpe vores kunder med marketing automation og inbound marketing. Constant Contact (SharpSpring) er især rettet mod SMB-virksomheder og kan anvendes inden for både B2B og B2C for at skabe en mere integreret kommunikationsindsats.
Constant Contact (SharpSpring) er en populær all-in-one salgs- og marketingplatform, der tager udgangspunkt i automatisering. Platformen indeholder en lang række effektive onlineredskaber til at tiltrække flere kvalitets-leads til websitet, konvertere flere leads til kunder og optimere return on investment.
Platformen samler alle salgs- og marketingdata og er dermed det perfekte ”kontrol-center“ for jeres kampagner. Herfra kan I løbende få værdifulde indsigter på baggrund af data og hurtigt optimere kampagnerne.
Her kan du se en list over nogle af de funktioner, som du finder i Constant Contact (SharpSpring):