Skal vi hjælpe jer i gang?
Intentionerne kan være nok så gode, men det kan være en udfordring at komme i gang med udviklingen af jeres digitale markedsføring i en travl hverdag. Måske er der også en masse nye begreber, som er svære at holde styr på – og hvad er egentligt vigtigt, så det skal prioriteres?
Propellos tilbyder at hjælpe med facilliteringen af forskellige workshops, der bringer jer videre mod jeres mål. Vores workshops vil altid tage udgangspunkt i jeres unikke markedssituation, så I får mest muligt ud af indsatsen.
FÅ FAT I DE KUNDER, DU GERNE VIL ARBEJDE FOR – OG MED
Du er klar over, at der er nogle kunder, der bare er mere interessante end andre. De presser dig ikke på prisen, da de er klar over, hvilken værdi du og dit produkt tilfører deres virksomhed. Kommunikationen med denne kunde er også rigtig god gennem hele processen, og de går ikke af vejen for at fortælle andre om, hvor tilfredse de er med jer som leverandører. Hvad nu, hvis du kunne fylde hele din pipeline med denne slags potentielle kunder? Dine sælgere og din chef ville helt sikkert blive rigtig glade – også for dig. Dette er faktisk muligt, hvis du udvikler godt content og målretter det mod de rigtige personer. Med andre ord: du har brug for at vide, hvem dine buyer personas er.
DU FÅR STYR PÅ:
- At forstå, hvordan jeres buyer personas passer ind i jeres inbound marketing strategi, og hvorfor du har brug for dem
- Sikre dig, at jeres kommunikation og positionering er målrettet de kunders behov, som I meget gerne vil tiltrække
- Blive klogere på, hvordan og hvorfor jeres website content, blogs og social media posts bliver bedre, så det passer til, hvad jeres buyer personas leder efter
- Blive sikker på, at din markedsføring stemmer overens med virksomhedens strategier og positionering
har i Defineret jeres digitale marketing strategi?
En digital marketing strategi er altafgørende for din virksomheds succes. Der er efterhånden mange eksempler på, at virksomheder er blevet overhalet inden om af konkurrenter med en digital forståelse.
På vores workshops hjælper vi med at kortlægge de digitale muligheder for jeres virksomhed. I kommer hjem med inspiration og konkrete værktøjer til at komme videre med jeres digitale marketingstrategi. Workshoppen tager udgangspunkt i jeres unikke situation og tilrettelægges derfor individuel
DU FÅR STYR PÅ:
- Indsigt i den digitale verden og dens præmisser
- Gennemgang af praktisk model til udarbejdelse af jeres digitale marketingstrategi
- Jeres situation og udfordringer i den digitale verden
- Kortlægning af styrker og svagheder – muligheder og trusler
- Definition af jeres Buyer Personas i forhold til brugerrejsen
- Konkrete råd til jeres digitale marketingstrategi, og forslag til strategisk roadmap
REDESIGN AF HJEMMESIDE WORKSHOP
Hvad skal du gøre for at komme bedst muligt i gang med processen? Bestil en workshop hos Propellos.
Når vi har møder med nye kunder, er der som regel fokus på spørgsmålet om, hvornår det nye website kan komme i luften – og selvfølgelig om, hvor meget det kommer til at koste. Der er dog flere relevante ting, du bør kigge på, inden I går ind i en proces af redesign af jeres hjemmeside. Der er nemlig mange ”gemte” muligheder i selve processen, som vil gavne løsningen på længere sigt. Der er mulighed for at afholde en workshop, hvor vi kommer med input, og vi facilliterer startprocessen.
DU FÅR STYR PÅ:
- Gennemgang af jeres eksisterende hjemmeside (vi laver en rapport inden)
- Gennemgang af de primære konkurrenters hjemmesider
- Ønsker og mål til nyt website – samlet i en ”backlog”
- User stories (for relevante buyer personas)
bliv god til mailchimp nyhedsbreve
Nyhedsbreve er et effektivt redskab til at sikre jeres firma en “top of mind” position hos kunderne. Regelmæssige udsendelser af nyhedsbreve støtter salgsarbejdet og sørger for, at I ikke bliver glemt, når købsbehovet opstår. Samtidig er kontaktprisen meget lav, og det brugervenlige online system, Mailchimp, som vi har arbejdet med gennem mange år, giver jer alle mulighederne.
En workshop i Mailchimp vil blive nøje planlagt efter jeres behov og ambitionsniveau, men vil som udgangspunkt indeholde følgende områder:
Du får styr på:
- Generelt om nyhedsbreve
- Gennemgang af Mailchimp
- Opret kampagne
- Lister
- Måling af nyhedsbreve
- A/B testing
- Hvordan får vi permissions?
- Tips & gode råd til nyhedsbreve