branding
logo
visuel identitet
webdesign
GreenGate Incoming blev etableret på Færøerne i 2001. I dag er de et af Færøernes førende rejsebureauer med kernekompetence i at varetage aktiviteter fra, til og på de smukke øer. Deres indgående viden om historien, befolkningen, kunsten, kulturen og ikke mindst naturen giver dem mulighed for at tilbyde autentiske rejseoplevelser på Færøerne. GreenGate Incoming karakteriserer selv sine kunder som rejsende, der er opmærksomme, åbne, nysgerrige og med en hunger efter personificerede rejseoplevelser. GreenGate bestræber sig på at tilbyde rejser, der er autentiske, nærværende og vækker alle sanser, som deres målgruppe ønsker sig i en rejse. GreenGate Incoming lægger derfor vægt på at have en grundig viden om de oplevelser, der tilbydes. Løbende udvikler de oplevelserne i takt med de nyeste markedstrends og samtidig bibeholder det rene færøske miljø. Samtidig er det essentielt at kende de rejsendes behov og sørge for, at de føler sig trygge på sin rejse ud i det Færøske land. Hele formålet er, at de rejsende skal vende hjem med en hel speciel oplevelse, de med glæde kan kigge tilbage på resten af deres liv.
GreenGate Incoming kom til Propellos med et ønske om at få et nyt og moderne visuelt digitalt udtryk. Logoet og den visuelle brand identitet skulle også have en opstramning. Hjemmesiden skulle give en optimal brugeroplevelse på både desktop, bærbar og mobile devices. Den skulle samtidig være mere indbydende, både så den kunne bidrage til øget salg af rejser og så den bedre kunne formidle, hvad Færøerne har at byde på. Dette skulle også udtrykkes i GreenGate Incomings corporate typografi og øvrige identitetselementer.
Vi lavede en opstramning af logoet, hvor vi bevarede den oprindelige idé med en stilistisk ”port” som figur. Vi anbefalede at skære ordet ‘Incoming’ væk, fordi det er et internt term fra rejsebranchen. Det giver derfor ikke ret meget mening for målgrupperne, og tilfører ikke navnet ret megen værdi. Herved blev navnet ca. halvt så langt, og bogstaverne i navnet dermed en del større. De større bogstaver skabte mulighed for flere detaljer i typografien, og det gav mening at forsøge at inkorporere figuren i typografien. Bogstavet A blev derfor til en stilistisk port ved at tilrette bogstavets form.
Færøerne er en naturrig destination og dette var et vigtigt aspekt at inkorporere i det nye website-design. Vi lagde derfor et stort fokus på det visuelle på siden i form af billeder. Samtidig sørgede vi for at udvikle websitet, så brugeren kan danne sig et bedre overblik. Derudover havde vi et klart kommercielt mål i forhold til at gøre websitet til en mere sælgende platform. Dette blev opnået ved at implementere flere ”call-to-action” muligheder. På den måde kan brugeren være mere selvhjulpen og lettere træffe sin købsbeslutning. Websitet skulle indeholde meget information og indhold og samtidig bevare brugervenlighed. Dette blev løst ved blandt andet at eksponere langt mere indhold på forsiden og på de søgemaskineoptimerede ”landing pages”. Så præsenteres man for appetizers til sidens indhold når man scroller ned over siderne. Hjemmesiden blev lavet på fire forskellige sprog (DA, EN, FO, DE) grundet GreenGate’s internationale målgruppe.
Se websitet her