Baggrund
Med knap 100 år bag sig, er Farusa nok det man vil kalde en meget ”driftssikker” virksomhed. De har opbygget betydelige kompetencer inden for produktion af Heavy Duty ved at være dygtige til at efterleve kundernes mange forskellige behov og ønsker til emballager. Det er et håndværk af højeste kvalitet – der giver transportemballage der kan klare mere de fleste andre typer af emballage, og giver en række unikke fordele. Emballage i Heavy Duty pap giver en meget stærk konstruktion, lav vægt, vandafvisende overflade samt en lettere håndtering både før, under og efter brug. Nedluk og Coronatid gav ekstra gode muligheder for at kigge kommunikationen og strategien igennem, og herunder den digitale strategi for Farusa. Et ældre website med SEO optimeret content skabte ganske vist god online trafik, men det kneb mere med at skaffe nye leads og kunder.
Løsninger
I samarbejdet med Baselabet blev der udviklet en ny tilgang til markedet og fastlagt en digital strategi til den fremtidige markedsføring og salg for virksomheden. Der kom ambitiøse vækstmål på banen, der krævede nye tilgange og redskaber. Efter en budrunde blev Propellos valgt som samarbejdspartner til at implementere de nye tanker – og arbejde videre med dem. Den digitale strategi kom rundt om KPI´er, udvikling af buyer personas og brugerrejser, som skulle bruges til tankerne om det nye website. Der blev kigget nærmere på customer Jobs to be done, behov og løsninger. Det skabte et grundlag for hvordan UX design på siderne fremover skal hjælpe kunderne på deres rejser fra første besøg på siden, til at blive et lead, konvertere til kunde og blive en ambassadør. Det var samtidig indgangen til en inbound marketing tilgang med implementering af HubSpot og salesenablement af salgsteamet til at bruge de mange muligheder i systemet. Her var HubSpots CRM effektive mobilapp et af altovervejende argumenter, og som hurtigt fandt interesse blandt sælgerne, da det giver en lang række af smarte features i hverdagen.
Se det nye website her