branding
logo
visuel identitet
webdesign
webløsning
HJ Bruno Hansen bygger videre på et fundament af mere end 30 års erfaring med udvikling af special-elementer til bygninger. Virksomhedens mission er i dag at designe og levere ”enestående løsninger inden for indretning”, og det gælder primært inden for områderne: Retail, Kontor og Hoteller.
Processen med HJ Bruno Hansen og Propellos, startede ud med en omfattende situationsanalyse. Det skulle bl.a bruges til at finde frem til muligheder over hvordan HJ Bruno Hansens kan positionere sig fremover. Et perception map hjalp til at illustrere markedet, og konkurrenterne blev vurderet ud fra fem udvalgte parametre: oprigtig, nytænkende, pålidelig, sofistikeret og robust. Ud fra denne rapport blev der udviklet en ny brandessens og en visuel identitet.
Nogle af de vigtigste ord var; erfaring, rådgivning, design og detaljeorientering samt kreativ leg og fantasi. Derudover var det en vigtig del at få fremhævet virksomhedens 360 graders tilgang: at HJ Bruno Hansen tænker i helheder i deres projekter og stræber efter at skabe en symbiose mellem kundernes og slutbrugernes behov.
Idéen med det nye visuelle udtryk er en god kombination af det maskuline og feminine. HJ Bruno Hansens tidligere udtryk var meget maskulint, og vi ønskede derfor at forbinde det med nogle flere feminine og æstetiske detaljer. Som en del af den visuelle identitet blev der udviklet et nyt logo.
Da navnet er relativt langt, blev der eksperimenteret med at skære dele af bogstaverne i logoet ud for at give en oplevelse af arkitektur og kreativitet – dog stadig bevaret så meget af deres form, at de nemt kan læses. Der opstod spændende former, som har skabt liv og leg i logoet, og som appellerer til fantasien.
Typografien er en klassisk, tidsløs og geometrisk modeskrift. Den samme er brugt over hele websitet, for at skabe en klar forlængelse af logoets udtryk. Kapitaler er flittigt brugt i overskrifter, som giver et tungt udtryk – kombineret med lette og luftige bogstaver. Derudover besluttede vi at gå væk fra den oprindelige farvepalette, som inkluderede flere farver, og bruge forholdsvis sorte og grå nuancer til at understøtte det maskuline udtryk.
Hele websitet skulle afspejle den visuelle identitet med et nyt billedkoncept, hvor en oversigt over cases tydeligt fremvises på siden med en supplerende tekst omkring ydelsen. Alle cases har ’fold-ud’ funktion, så man ved et enkelt klik kan læse yderligere omkring den specifikke case. Dette giver et godt indblik over i virksomhedens service.
Websitet signalerer tryghed og høj kvalitet både visuelt, designmæssigt og gennem tekst – da HJ Bruno Hansen satser mere på internationale kunder, blev der lavet både en dansk og en engelsk version af websitet.
Se websitet her
Websitet er implementeret i Umbraco CMS, som du kan læse mere om her
Læs mere om, hvordan vi arbejder med visuel identitet