webdesign

Kan man online markedsføre et gymnasium med en ny hjemmeside?

 

Ikke langt fra Danmarks ældste skov, Gribskov, ligger Gribskov Gymnasium, hvor omkring 600 elever uddanner sig. Gymnasiet er en rummelig skole, der spænder fra det lokale til det globale med udvekslingselever og studierejser. Et nyt website skulle fungere som et led i en online markedsføring af gymnasiet og indeholde masser af information og billeder til glæde for både nuværende og potentielle elever.

 

Gammelt website skabte flaskehals problemer

Gribskov Gymnasiums website var tungt at arbejde med og dermed at vedligeholde, hvilket skabte en flaskehals for administrationen. Eventkalenderen blev ikke opdateret og havde kun få events og siden fungerede ikke optimalt på forskellige platforme – det var også elementer, der var vigtige at få løst. Den unge målgruppe er om nogen aktive på sociale medier og de nuværende elever kigger fortrinsvis på Facebook og benytter ikke hjemmesiden ret meget. Derfor havde Gribskov Gymnasium også et ønske om at integrere de sociale medier på websitet, somled i en digital markedsføring af gymnasiet.

Workshop for at blive klogere på løsningen

Målet for det nye website er at appellere til både nuværende og kommende elever – og deres forældre. Kommende elever er dog primært aktuelt på den tid af året, hvor 9. og 10. klasserne skal til at vælge, hvilket gymnasium de ønsker at søge ind på. Spørgsmålet var derfor også: hvor meget skal nuværende elever prioriteres i forhold til kommende elever? For at lære målgrupperne at kende på nuanceret vis afviklede vi en workshop, hvor vi identificerede gymnasiets buyer personas. I workshoppen deltog vi fra Propellos og fra Gribskov Gymnasium deltog rektor og lærer- og elevrepræsentanter. Under workshoppen blev målgruppen defineret som to buyer personas: eleven (kommende og eksisterende) og forælderen. Hver personas brugerrejse blev også defineret for at definere hvad de hver især er interesseret i på websitet.

Det nye website til Gribskov gymnasium

Gribskov Gymnasium havde et ønske om at holde fast i deres identitets farver, der repræsenterer det naturrige område. Det bliver i det nye design illustreret med mere enkelthed, der samtidig giver siden et mere ’let’ udtryk end på den gamle hjemmeside. Generelt blev de enkelte sider længere, hvor specielt forsiden fik mere indhold i form af blandt andet nyheder, kalender og social media feeds. Det giver et mere inspirerende første besøg, hvor man fra forsiden kan klikke sig videre. Designet er opbygget i moduler med store billeder for at skabe et visuelt indtryk af stemningen og livet på skolen, hvilket er vigtigt for både nuværende og kommende elever. Nyheder er en stor del af websitet og skal let kunne opdateres, da eleverne skal benytte siden til at holde sig orienteret om, hvad der sker på skolen og fordi det er sjovt for eleverne at se billeder af sig selv og kammeraterne. Samtidig er det en god måde at fortælle om livet på skolen til potentielle nye elever.

Det er derfor vigtigt for Gribskov Gymnasium med et nyt website, der er brugervenligt og let at redigere i. Designet blev derfor implementeret i Umbraco, som er et open source CMS-system kendt for sin brugervenlighed.

Se det nye website her

PROPELLOS
Falkoner Alle 20, 2000 Frederiksberg

TEL: +45 70 70 71 85
INFO@PROPELLOS.DK
CVR: 32942369

Bank info:
Reg. nr.: 2877, konto nr.: 4395459258

EAN nr.:5797203054729

PRIVATLIVSPOLITIK / FORRETNINGSBETINGELSER

KREATIVT DIGITALT BUREAU MED FOKUS PÅ DIGITAL MARKEDSFØRING. EFFEKTIV INBOUND MARKETING & SALG, HJEMMESIDER. MARKETING AUTOMATION OG BRANDING GIVER FREMDRIFT TIL VORES KUNDER.

SKAL VI OGSÅ HJÆLPE MED JERES VÆKST?

English

Nyhedsbrev

MODTAG VORES NYHEDSBREV

© propellos – ALL RIGHTS RESERVED