Design til nyt firmagavekoncept


design bywiberg

Design til nyt firmagavekoncept

Ifølge det nye firmagavekoncept, By Wiberg skal det være slut med standardiserede firmagaver til de unikke medarbejdere. By Wiberg giver nemlig rig mulighed for at medarbejderne rent faktisk får noget som de ønsker sig – og ikke en kedelig standardgave der forsøger at tilpasses alle. Propellos står bag logo, visuel identitet, flyer og responsivt website.


Hård konkurrence i markedet

Firmagavemarkedet er præget af hård konkurrence, men det har ikke skræmt den nye aktør på markedet, som har set et interessant hul i markedet. By Wiberg har taget en mere eksklusiv tilgang til markedet end de øvrige leverandører, idet de går efter at opfylde personlige ønsker fra medarbejderne – og ikke kun dem som firmagaveleverandøren lige kan tilbyde eller har en høj fortjeneste på. Medarbejderne har her mulighed for at vælge alt mellem himmel og jord inden for den afsatte beløbsramme (fra butikker i DK), og så sørger By Wibergs personlige shoppere for at skaffe gaverne.

Overlad arbejdet til By Wiberg

Det er imidlertid ressourcekrævende for en virksomhed at afsætte tid til at indhente ønsker og købe individuelle gaver til medarbejderne. Og det er her som By Wiberg kommer ind i billedet – som den hjælpende hånd der sørger for det hele. For et mindre fast beløb pr. medarbejder sørger By Wiberg for gaverne – lige fra ønskerne til gaveindpakningen. Så skal ledelsen kun stå for selve gavegivningen – hvilket i øvrigt også peppes op ved at ”leje en julemand” gennem By Wiberg. Hvorfor ikke gøre gavegivningen til et ekstra hyggeligt event, og få endnu mere værdi ud af gaverne.


Standardgaver giver ikke værdi

Mange medarbejdere er trætte af standard julegaver og ledelsen får ikke nok goodwill for den store udgift. I forsøget på at ramme flest muligt (og få mest for pengene) bliver der valgt nogle julegaver som måske kun nogle få i virksomheden sætter virkeligt pris på. Det ses tydeligt i januar måned, hvor medarbejderne ivrigt forsøger at enten bytte gaverne i butikkerne, give dem væk som værtindegaver eller at sætte dem til salg på steder som Den Blå Avis. Og det var jo ikke helt hensigten med gaverne. Det øger ikke medarbejder tilfredsheden eller giver ledelsen det ekstra plus på kontoen som var meningen. Ved at give medarbejderne de gaver som de vitterligt ønsker opnår man en langt højere værdi hos både medarbejder og ledelse.

Koncept

Til at støtte op om det nye koncept har Propellos udviklet et logo, visuel brand identitet, tekster, folder og website. Den eksklusive tilgang til markedet kommer også til udtryk i markedsføringmaterialet, hvor der er tænkt i renhed, enkelthed og kvalitet.



Se website for By Wiberg her



design bywiberg

design bywiberg