Visuel identitet og webdesign til international sølvekspert
Gregory (Greg) Pepin ejer den danskbaserede virksomhed Greg Pepin Silver og er en af verdens førende eksperter inden for køb og salg af antikt sølv. Som blandt andet tidligere direktør hos Georg Jensen og grundlægger af virksomheden Danish Silver, har Greg Pepin mere end tre årtiers erfaring.
Internationalt anerkendt
Greg Pepin er blevet anerkendt af The New York Times og Fodors, og hans arbejde har ført ham mange steder i verden såsom Los Angeles, Sydney, Singapore, Hong Kong mm. Han er en af verdens førende eksperter inden for køb og salg af antikt sølv og har tidligere været indehaver af firmaet “Danish Silver”, der senere blev til en del af Georg Jensen. Nu har Greg Pepin startet sit eget firma igen; Greg Pepin Silver. – og nu er de parat til at indtage markedet på ny.
Firmaet deltager bl.a. på en lang række af antikmesser i USA, herunder i New York City, Naples (FL), Miami (FL), Palm Beach (FL), Chicago og Los Angeles.
Klassisk stil med nordisk udtryk
Grep Pepin Silver ønskede en visuel identitet som skulle afspejle kvaliteten af de eksklusive produkter, og den opgave tog Propellos til sig med stor iver. Den visuelle identitet er kommet til udtryk i form af nyhedsbrev, logo, farveskema og typografi og Propellos har, udover hjemmesiden, udviklet visitkort, poser og æsker. Hjemmesiden fungerer som en platform, hvor besøgende kan finde et mindre udvalg af eksklusive sølvsmykker, bestik, vaser mm. lavet af forskellige designere. Ønsket var at kombinere den klassiske stil fra 1900-1925 med et mere moderne og nordisk udtryk med rene linjer og luft over hele hjemmesiden. Logoet blev dermed en kombination af det klassiske og moderne, hvilket kom til udtryk med den moderne udgave af den klassiske skrifttype Didone. Derudover, blev Grep Pepins initialer brugt til at tydeligøre at det er Grep Pepin, som står bag virksomheden.
Opgaven er udført i samarbejde med analyti+co, der har stået for strategisk rådgivning og implementering af design til webshoppen.








