Hvilken rolle spiller din visuelle identitet for din branding?
Din visuelle identitet er det indtryk man får af din virksomhed, når man på et splitsekund skal træffe et valg. Og især digitalt har du ikke megen tid til at fastholde en potentiel kunde, samarbejdspartner eller kommende medarbejder.
Som med en Tinder profil bliver din virksomhed også, i første omgang, bedømt på dets udseende og inden for få sekunder har den besøgende på eksempelvis din hjemmeside besluttet sig for om du henvender dig til dem, om du virker seriøs, interessant, sjov, utroværdig, kedelig eller lignende. Derfor er det vigtigt at fange deres opmærksomhed med virkemidler, som er nøje afstemt med den måde din virksomhed ønsker at fremstå – og så fastholde opmærksomheden.
Har du som besøgende en god fornemmelse, lader du muligvis nysgerrigheden sejre og får lyst til at læse mere, klikke rundt og gå på opdagelse eller blot gå målrettet efter dem viden du søger – og i bedste fald afgive dine kontaktinfo og måske endda en ordre.